Friday, June 20, 2014

Sommerferie!

Da er det endelig sommerferie og kaninene nyter lange late dager i sola. I buret slenger de seg  ned på siden i skyggen og koser seg, når jeg tar dem ut i luftegården for å gresse tar de mange lykkehopp og så slenger de seg ned og spiser samtidig noen ganger. Det som er viktig i varmen er å passe på så kaninene ikke får heteslag, og det gjelder forsåvidt dyr som hunder og katter også. Når jeg har dem i luftegården pleier jeg å legge tepper over så de får skygge, så legger jeg alltid også en eske der så de har et sted å gjemme seg. Så hjelper også de teppene med å gi dem "vegger" så de kan føle seg beskyttet av minst en vegg. Så er det viktig å passe på så de alltid har vann. Et tips er å legge en fuktig klut over kaninene hvis de blir veldig varme.
Det ble ikke så mange lykkehopp i videoen, det er ganske typisk at de slutter å ta lykkehopp idet jeg starter å filme
God sommer!






No comments :

Post a Comment